İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, katıldığı canlı yayında motokuryelere yönelik yeni düzenlemeleri duyurdu. Yerlikaya, motokuryeliğin giderek yaygınlaştığını ancak bu alanda ciddi güvenlik sorunları yaşandığını belirterek, artık motokurye olmak isteyenlerin lisans alması gerekeceğini açıkladı.
“Önüne Gelen Motokurye Olamayacak”
Habertürk ekranlarında gündeme dair açıklamalarda bulunan Yerlikaya, e-ticaret sektörünün ayrılmaz bir parçası haline gelen motokuryeler için denetimlerin başlayacağını söyledi. Bakan Yerlikaya, “Önüne gelen motokurye olamayacak. 2 ay içerisinde sistem oluşturulacak, tüm motokuryeler kayıt altına alınacak. Bu işi yapmak isteyenler lisans almak zorunda kalacak” dedi.
Zorunlu Eğitim ve Ekipman Şartı
Yeni düzenlemeye göre motokuryelik yapacak kişiler yalnızca lisans almakla kalmayacak, aynı zamanda zorunlu eğitimlerden geçecek. Yerlikaya, “Kask, eldiven, koruyucu kıyafet ve bot zorunlu olacak. Bu işin eğitimini alacaksın, belirli periyotlarla tazeleyeceksin” ifadelerini kullandı.
“Motokurye Kaynaklı Kazalarda Büyük Artış Var”
Motokurye kaynaklı trafik kazalarına da dikkat çeken Yerlikaya, motosiklet kazalarında hayatını kaybedenlerin sayısının her geçen yıl arttığını söyledi. “2019’da motosiklet kazalarında 866 kişi hayatını kaybetmişti. Bu sayı 2024’te 1.484’e çıktı. Bu, ciddi bir artış. Denetimleri yüzde 114, ceza uygulamalarını yüzde 101 oranında artırdık. En önemli unsur kask takmak” dedi.
Yeni Dönem Başlıyor
İçişleri Bakanı’nın açıklamalarıyla birlikte motokuryelik sektöründe yeni bir dönem başlıyor. 2 ay içinde uygulanmaya başlanacak yeni sistemle birlikte, hem sürücülerin güvenliği hem de trafikteki genel düzenin sağlanması hedefleniyor.
